Joan Francesc Peris, candidat a l’alcaldia de Gandia per Els Verds, mentre participava junt a altres membres de la candidatura en el repartiment de díptics electorals en el tradicional mercat ambulant dels dissabtes, ha fet declaracions al voltant de la campanya municipal dels Pressupostos Participatius.
“Sembla una broma de mal gust que, en plena campanya electoral municipal, aparega un desplegament publicitari al voltant de Pressupostos Participatius, demanant el vot a la ciutadania, quan ha acabat el temps de l’actual govern PSOE-Més Gandia sense que s’haja aprovat la promesa reforma de la Carta de Participació Ciutadana” -ha dit Peris.
“Per a Els Verds, uns pressupostos participatius serien aquells que, en la seua totalitat, també en la part de la fiscalitat municipal, comptaren amb el vist-i-plau de la ciutadania, com podria ser que els Pressupostos de l’Ajuntament passaren per l’aprovació prèvia de les Juntes de Districte Municipal com proposem Els Verds en la nova Carta de Participació Ciutadana que portarem endavant a partir del 26 de maig” -ha indicat el candidat verd.
“És un poc excessiu parlar de Pressupostos Participatius quan es tracta d’aprovar una sèrie de projectes que sumen 300.000 euros dels 82 milions d’euros del global del Pressupost de Gandia. Estem parlant d’un 0,37% del Pressupost que es pregunta a la ciutadania. Ens semblen massa poc participatius. I, si descomptem el que costa la campanya publicitària en període electoral, encara menys participatius” -ha dit el candidat ecologista.
Otra promesa incumplida: la reforma de la Carta de Participación Ciudadana de Gandia
Joan Francesc Peris, candidato a la alcaldía de Gandia por Los Verdes, mientras participaba junto a otros miembros de la candidatura en el reparto de dípticos electorales en el tradicional mercadillo de los sábados, ha hecho declaraciones alrededor de la campaña municipal de los Presupuestos Participativos.
“Parece una broma de mal gusto que, en plena campaña electoral municipal, aparezca un despliegue publicitario alrededor de Presupuestos Participativos, pidiendo el voto a la ciudadanía, cuando ha acabado el tiempo del actual gobierno PSOE-Más Gandia sin que se haya aprobado la prometida reforma de la Carta de Participación Ciudadana” -ha dicho Peris.
“Para Los Verdes, unos presupuestos participativos serían aquellos que, en su totalidad, también en la parte de la fiscalidad municipal, contaran con el visto bueno de la ciudadanía, como podría ser que los Presupuestos del Ayuntamiento pasaron por la aprobación previa de las Juntas de Distrito Municipal como proponemos Los Verdes en la nueva Carta de Participación Ciudadana que llevaremos adelante a partir del 26 de mayo” -ha indicado el candidato verde.
“Es un poco excesivo hablar de Presupuestos Participativos cuando se trata de aprobar una serie de proyectos que suman 300.000 euros de los 82 millones de euros del global del Presupuesto de Gandia. Estamos hablando de un 0,37% del Presupuesto que se pregunta a la ciudadanía. Nos parecen demasiado poco participativos. Y, si descontamos lo que cuesta la campaña publicitaria en periodo electoral, todavía menos participativos” -ha dicho el candidato ecologista.